Në një epokë ku ne të gjithë jemi të lidhur 24/7 përmes mediave sociale, është e lehtë ta teprojmë. Nëse jemi të sinqertë, shumica prej nesh janë të paktën pak fajtorë për kontrollin e tepërt të telefonave tanë.

Por nëse njihni dikë që është gjithmonë në telefon, deri në pikën ku jeta e tij po preket, ai mund të ketë nevojë për një detoksifikim të mediave sociale. Ose ai person mund të jeni ju.

A mendoni për telefonin tuaj më shumë se për bashkëshortin, fëmijët ose punën tuaj? A e gjeni veten të paaftë për të luftuar kundër dëshirave për të kontrolluar telefonin tuaj gjatë situatave të papërshtatshme ose të pasigurta? A ndiheni të vetmuar dhe të izoluar shumicën e kohës? A ndiheni të turpëruar nga marrëdhënia juaj me mediat sociale?

Nëse i përgjigjeni “po” njërës ose të gjitha pyetjeve të mësipërme, në të vërtetë mund të keni nevojë për një detoksifikim të mediave sociale.

Sipas një studimi të vitit 2020 të kryer nga We Are Social dhe Hootsuite, ka 3.8 miliardë njerëz që përdorin mediat sociale dhe numri vetëm vazhdon të rritet. Pew Research ka ndjekur përdorimin e mediave sociale që nga viti 2005, kur përqindja e të rriturve në mediat sociale ishte 5 përqind dhe zbuloi se që nga viti 2019, 72 përqind e të rriturve tani janë në të paktën një platformë, me Facebook-un më të zakonshmin.

Këta numra ndihmojnë për të vënë në perspektivë se sa i zakonshëm është përdorimi i mediave sociale tani për të rriturit.

Fatkeqësisht, përdorimi i mediave sociale mund të shkaktojë çështje si modele të sjelljes varësuese dhe mekanizma të përballimit keqadaptues. Kompanitë e mediave sociale janë të vetëdijshme se përdoruesit përjetojnë goditje të mira të dopaminës kur marrin njoftime, dhe ata e shfrytëzojnë atë.

Truri ynë gjithashtu dëshiron një risi, kjo është arsyeja pse aplikacionet si TikTok bëhen kaq popullore.

Më poshtë janë 5 shenja që ju, ose dikush që e njihni, jeni duke u ndikuar negativisht nga mediat sociale dhe keni nevojë dëshpëruese për një detoksifikim ndaj tyre.

  1. Nuk mund të ndaloni së menduari për platformat ku jeni

A e gjeni veten në punë, në darkë me familjen tuaj dhe/ose në festimet me miqtë, por nuk mund të ndaloni së menduari nëse keni njoftime, mesazhe dhe/ose kërkesa miqësie?

Platformat e mediave sociale janë të vetëdijshme për natyrën varësuese të produkteve të tyre, ata punësojnë psikologë për t’i bërë platformat e tyre më tërheqëse sesa konkurrentët e tyre. Pra, zemërohuni me platformën, jo veten!

  1. Ju e vendosni veten dhe të tjerët në rrezik kur kontrolloni njoftimet tuaja

Nëse nuk mund të prisni derisa të arrini në destinacionin tuaj para se të kontrolloni njoftimet tuaja, është koha për të bërë një pushim nga mediat sociale. Ju mund të mos jeni të gatshëm ta pranoni atë publikisht, por unë mund t’ju them, se numri i njerëzve që kontrollojnë telefonat e tyre gjatë ngarjes së makinës është në rritje.

Nëse nuk mund të rrini pa kontrolluar telefonin tuaj gjatë makinës, ka të ngjarë të jeni të varur ndaj tyre. Ju duhet të merrni kontrollin e rrethanave tuaja duke e vënë veten në një detoksifikim.

  1. Ju rrezikoni punën dhe/ose statusin tuaj në një grup për të kontrolluar njoftimet

A po përpiqeni të vëzhgoni njoftimet në telefonin tuaj në kishë, në ngjarjet e fëmijëve tuaj, takimet e punës dhe/ose mbledhjet shoqërore ku pritet vëmendja dhe pjesëmarrja juaj? Jeni të shqetësuar me atë që do të bënte një postim, histori apo bumerang të mirë? A e gjeni veten duke ndërmarrë hapa për të mundësuar përdorimin e telefonit tuaj?

Të gjitha këto janë shenja që nuk jeni në kontroll të veprimeve tuaja. Kur nuk mund të kaloni 15, 60 ose 90 minuta pa kontrolluar njoftimet tuaja, ju tashmë keni filluar të bëheni të varur nga rrjetet sociale.

Merrni masa sot për të ushtruar kontroll mbi pajisjet tuaja.

  1. Ju vazhdoni të rrisni ndjekësit tuaj, por nuk ndiheni të lidhur me askënd

Ky është një efekt anësor i zakonshëm i mediave sociale. Media “sociale” promovon veten si një mënyrë për t’u lidhur me të tjerët. Sidoqoftë, përdoruesit në të gjithë botën raportojnë të njëjtin efekt izolues të platformave të tyre.

Të kesh “miq” dhe/ose “ndjekës” nuk duket se përkthehet në ndjenjën e kujdesit. Nëse e gjeni veten duke ndjekur numrin e më shumë ndjekësve, tashmë jeni të fiksuar. Dhe kura për këtë është lidhja me njerëzit e vërtetë në jetën reale.

Merrni parasysh të bëni një muaj pushim nga të gjitha platformat e mediave sociale ndërsa bashkoheni njëkohësisht me grupe të ndryshme. Grupet personale janë ideale, por në kohën e COVID, ju mund të takoheni si grup, virtualisht, me kamera dhe mikrofona të ndezur.

  1. Ndiheni të turpëruar për përgjigjet tuaja këtu

Turpi është ai emocion që rezulton nga besimi se diçka nuk shkon me ju. Turpi ju mban në një cikël të fshehjes së sjelljeve tuaja dhe ndjenjës së paaftësisë për të ndryshuar.

Është koha për një ndryshim nëse ndiheni jo rehat duke folur se sa të varur jeni bërë në platformat tuaja të mediave sociale.

Siç do t’ju tregojë kushdo me një varësi, zvogëlimi gradual i përdorimit është rrallë i mundur ose efektiv.

Një pastrim i vërtetë do të thotë 4-6 javë pa ekrane (nëse është e mundur) ose 4-6 javë me zero kontakt në mediat sociale. Kjo mund të duket dramatike, por është vendimtare për të rimarrë plotësisht kontrollin.

Ka shpresë dhe ka ndihmë për ju!

Nëse ndiheni të paaftë për të mposhtur detoksifikimin 4-6 javor të mediave sociale vetë, ju mund të konsultoheni me një terapist.

Radari.al